Az Esztétikus csomagolás a Marketing és az Értékesítés része

A jó csomagolásnak az egyik legfontosabb tényezője az értékesítésében és marketingben egyaránt az esztétikus csomagolás. Hatása nemcsak a termék észlelésére és az első benyomásra korlátozódik, hanem jelentős befolyással van az értékesítési folyamatra és hosszú távú sikerre is.

Minőség
100
Esztétika
89

„A kínálat bővülése, a verseny fokozódása, a globalizádó első jelenségei (a világmárkák kialakulása és terjedése), valamint a csomagolástechnika és a logisztika fejlődése a termékmarketingben önálló szerepet adott a Packaging (csomagolás) feladatkörének. Az áruvédelem mellett főleg a csomagolás figyelemfelkeltő és tájékoztató funkdója kapott nagyobb hangsúlyt, és mind a termékdifferenciálás, mind a marketingkommunikáció szempontjából fontos tényezővé vált.”

(KANDIKÓ JÓZSEF (2001): Új ábécé a marketingben)

A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz

Az üzletek és vállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az újrahasznosítható csomagolóanyagok használatára, és ezáltal aktívan hozzájárulnak a fenntartható fogyasztáshoz.

A papír csomagolóanyagok előnyei közé tartozik az is, hogy könnyen kezelhetők és formázhatók. A kreatív csomagolási megoldásokat lehetővé teszik, így a termékek vonzóbbá és emlékezetesebbé válhatnak a vásárlók számára. Az esztétikus és praktikus csomagolás hozzájárulhat a fogyasztói elégedettséghez és lojalitáshoz.

A papír csomagolóanyagok igazi reneszánszukat élik mind itthon, mind külföldön, és egyre fontosabb szerepet töltenek be a mindennapjainkban. A Paper and Packaging Board által végzett felmérés szerint a megkérdezettek 86 százaléka véli úgy, hogy a papírból készült termékek jelentős szerepet játszanak az életünkben. Ez az arány 2015-ről 2016-ra is növekedett, ami jelzi, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlenek hétköznapjainkban.

A papír csomagolóanyagok térhódítása a jobb minőségüknek és környezettudatosabb jellegüknek is köszönhető. Az emberek egyre inkább értékelik a környezetbarát csomagolási megoldásokat, és az újrahasznosítás lehetősége miatt előnyben részesítik a papírt. Emellett a papír csomagolóanyagok kreatív megjelenése és praktikussága is hozzájárul ahhoz, hogy a termékek vonzóbbak és emlékezetesebbek legyenek a vásárlók számára.

A csomagolásnak fontos szerepe van az értékesítésben is, és egyre inkább marketingeszközként is használják. Az egyedi grafikai megoldások és fejlesztések lehetővé teszik, hogy a csomagolások nemcsak funkcionálisak, de vizuálisan vonzóak is legyenek, így segítik a termékek értékesítését.

A környezettudatos hozzáállás és a fenntarthatóság fontossága egyre nagyobb hangsúlyt kap a csomagolóiparban is. A papír csomagolóanyagok környezetbarát jellege és újrahasznosíthatósága hozzájárul ahhoz, hogy az üzleti szektor és a környezetvédelem egyre inkább összefonódjon. Az iparág fejlesztései lehetővé teszik, hogy a csomagolóanyagok továbbra is lépést tartsanak az infokommunikációs fejlesztésekkel, és interaktívan kommunikáljanak a vásárlókkal, így még inkább támogatva a vásárlási élményt.

Via